Visa’dan daha sürdürülebilir bir dünya için ‘Dönüşüm Ekonomisi’ modeli
Visa’nın Avrupa çapında 8.000 tüketicisi ve 2.000 KOBİ iştiraki ile yürüttüğü en son pazar araştırması, Avrupa pazarlarında devam eden yaşam maliyeti ve iklim değişikliğinin etkileri nedeniyle insanların mevcut alışveriş alışkanlıklarını yeniden değerlendirdiğini ve daha sürdürülebilir şeyler aradığını ortaya koyuyor. mal ve hizmet alma ve satma yolları. Visa, sürdürülebilirlik adına adım atmak isteyen bireyler ve işletmeler için Dönüşüm Ekonomisi’ni ve bu kavram altında tanımlanan 6 ekonomik faaliyeti önermektedir: kiralama, yeniden doldurma, tamir etme, yeniden dağıtma, ikinci el satma ve faydalı ömrünün sonunda iade etme.
Opinium araştırma şirketi tarafından Visa için ankete katılanların %87’si halihazırda en az bir Dönüşüm Ekonomisi faaliyeti gerçekleştirmiştir. Bu altı davranış arasında “ikinci el satmak” diğerlerine göre daha çok anlaşılan ve kabul gören bir davranış olarak öne çıkıyor. Tüketicilerin %45’i geçen yıl içinde eşyalarını en az iki kez satışa çıkardı. Avrupa’daki KOBİ’lerin %25’i zaten bu seçeneği sunarken, %48’i gelecekte bunu yapmayı planladığını söylüyor. Tüketicilerin %27’si, daha uygun fiyatlı olacağı için onarılmış veya yenilenmiş ürünleri satın alabileceklerini söylüyor. Ömrünü uzatmak için tamirat işlerine en olumlu bakanlar ise 65 yaş üstü bireyler. Tamir amaçlı dolum da tüketicilerin yaklaşık üçte biri için tasarruf amaçlı tercih ediliyor. Kullanım ömrünü tamamlamış ürünlerin iadesi, gelecekte tüketiciler tarafından benimsenmesi en muhtemel davranış olarak göze çarpmaktadır.
Visa Güney Avrupa Pazarlama Lideri Birimi Gönülşen, “İçinde yaşadığımız Dünya hakkında daha fazla farkındalık yaratmak ve insanları daha sürdürülebilir davranışlara davet etmek amacıyla Nisan ayı ‘Dünya Ayı’ olarak kabul edilmiştir. Visa’da etik, sorumlu ve sürdürülebilir davranışla hareket etmeye ve sürdürülebilirliği tüm adımlarımıza dahil etmeye çalışıyoruz. Tüketime dayalı bir ekonomiden döngüsel ve kendini yenileyen bir ekonomiye geçiş, başlı başına bir dönüşüm anlamına gelmektedir. Öte yandan, Visa tarafından yaptırılan bu araştırma, toplumda daha sürdürülebilir seçeneklerin bulunduğunu ortaya koyuyor. Paydaşlarımızla birlikte farkındalığı artırabilir, hem küçük işletmeleri hem de tüketicileri destekleyebilir ve küresel ölçekte daha sürdürülebilir tüketim seçeneklerine ilham verebiliriz. Dönüşüm Ekonomisi adını verdiğimiz uyarlanabilir bir ekonomiye geçişin kapsayıcı ve herkes için erişilebilir olmasını istiyoruz.”
Tüketicileri motive etmek önemlidir.
Visa ve Opinium’un araştırmasına göre, Dönüşüm Ekonomisinin yayılması için bireylerin ve küçük işletme sahiplerinin bu alandaki fırsat ve tasarruf potansiyelini anlamaları çok önemlidir. Ankete katılan yetişkinlerin dörtte biri, mali fayda sağlayabilecekleri ve örneğin kullanılmış giysilerini veya mobilyalarını satmak için bir uygulama yükleyebilecekleri veya fazla yiyeceği yeniden dağıtmak için harekete geçebilecekleri takdirde bu faaliyetlere katılabileceklerini söylüyor.
Çevresel faydalar da tüketiciler için değerli bir itici güçtür. Araştırma, her 10 yetişkinden 9’unun son üç ayda çevre dostu faaliyetlere aktif olarak katıldığını ve %93’lük bir çoğunluğun daha az ambalaj kullanmanın çevre ve toplum üzerinde etkisi olduğunu düşündüğünü ortaya koyuyor. Yanıt verenlerin yaklaşık yarısı (%43), Dönüşüm Ekonomisine dahil olmanın ana nedeni olarak atıkları, ambalajları veya plastiği azaltmayı belirtiyor. Bu durum çevre sorunlarının ve maliyetlerinin bireyleri Dönüşüm Ekonomisine yönlendirdiğini göstermektedir.
Dönüşüm Ekonomisi KOBİ’ler için yeni fırsatlar sunuyor, iş hacmini artırıyor
Tüketici tercihleri değiştikçe işletmeler için fırsatlar da değişiyor. Avrupa’da döngüsel ekonomiye geçişin 2030 yılına kadar 900 milyar Euro’luk ekonomik fırsat yaratacağı tahmin ediliyor ve veriler işletmelerin de fırsatı değerlendirdiğini gösteriyor. Dönüşüm Ekonomisi hizmeti veren KOBİ’lerin yıllık gelirleri son iki yılda %22 artarken, büyüme potansiyellerinin daha yüksek olduğu görülüyor. Tüketicilerin çoğu (%69), Dönüşüm Ekonomisini benimseyen işletmelerden iş veya hizmet satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğunu belirtiyor. Avrupa genelinde ankete katılan KOBİ’lerin neredeyse tamamı (%91) daha sürdürülebilir iş yapma yöntemlerini benimsemek istediklerini söylerken, dörtte biri gelirlerinin %20’sini bu yönde yatırım yapmak için kullanabileceklerini söylüyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı